Publicador de continguts

Aigües de Cervera i Segarra adopta mesures per garantir els serveis de subministrament i sanejament d’aigua

Davant l'estat d'alerta per la propagació del Covid-19 i conscients de la inquietud que pot generar entre la població que pugui afectar a un bé bàsic com és l'aigua, Aigües de Cervera i Segarra vol manifestar que els serveis de subministrament i sanejament d’aigua estan plenament assegurats amb les mateixes garanties que fins ara.

La qualitat i la seguretat de l'aigua potable estan garantides en tot moment. Els actuals processos de tractament i distribució, així com els controls de qualitat realitzats pel laboratori, garanteixen la innocuïtat de l’aigua subministrada, no veient-se aquesta afectada per l'actual situació.

Aigües de Cervera i Segarra, en coordinació amb les autoritats sanitàries i municipals i en conformitat amb les seves orientacions, ha implementat una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària de tot el seu personal, així com a assegurar el normal funcionament de les instal·lacions on opera, siguin plantes de depuració, potabilització o subministrament.

Així mateix, Aigües de Cervera i Segarraha adoptat les decisions necessàries per a disposar, en temps i termini, del material necessari i suficient per assegurar la qualitat del subministrament amb totes les garanties que habitualment són aplicades.

Per a més concreció i transparència, i tenint en compte que hi ha determinades operacions que requereixen assistència presencial, Aigües de Cervera i Segarravol fer públiques les següents decisions adoptades:

  • Creació d'equips independents de treball operatiu en les àrees de manteniment de xarxa d’aigua i clavegueram, depuració, atès que les característiques de l'activitat requereixen una tasca presencial que impossibilita el teletreball.
  • Aquests equips de treball operatiu funcionaran de forma independent, a efectes d'evitar qualsevol risc de contagi i, en cas que es detectés en algun d'ells, haver d'establir un període de quarantena.
  • La segregació d'aquests equips de treball implica així mateix la supressió de qualsevol contacte directe o indirecte, tant en instal·lacions com vestidors.
  • S’atendran totes les urgències i es realitzaran manteniments preventius inajornables, però es posposaran tasques no crítiques. En qualsevol cas, es garanteixen els serveis essencials perquè no quedi compromès el servei.
  • S’ha suspès l’atenció al client presencial, posant a disposició canals telemàtics per fer les gestions.
  • S’ha habilitat la situació de teletreball per a tot aquell personal que realitza tasques administratives i que no requereixen una atenció presencial.
  • D'altra banda, s'estan optimitzant i extremant les mesures d'higiene personal.
  • Donades les característiques de l'activitat quotidiana del cicle integral de l'aigua, les instruccions de treball a les empreses contractistes es faciliten bàsicament de forma telefònica o telemàtica, sense caràcter presencial.
  • De la mateixa manera, per a garantir la innocuïtat de les operacions, s'han cancel·lat totes les visites a les instal·lacions, excepte en activitats essencials com és el transport de materials necessaris per assegurar la salubritat l'aigua i el normal funcionament de les instal·lacions.
  • Davant els riscos d'eventual desproveïment de productes o components a causa del caràcter global d'aquesta crisi, Aigües de Cervera i Segarraha procedit, amb la col·laboració de les empreses subministradores, a fer un aprovisionament de material necessari per assegurar durant els propers mesos la continuïtat del subministrament amb les garanties habituals.

Aigües de Cervera i Segarra està en tot moment en comunicació amb les autoritats sanitàries davant la situació actual i ha aplicat els protocols de prevenció dictats per les autoritats entre la seva plantilla a totes les instal·lacions. Les mesures preventives (sanitàries, teletreball, torns rotatoris, ...) estan orientades a protegir la salut del personal. En tot moment, des de la companyia s'ha compartit amb tota la plantilla detallada informació tant de la situació a l'empresa com en l'entorn.

De la mateixa manera, amb l'objecte de protegir la salut del seu personal, la dels seus clients i garantir la continuïtat del servei amb mitjans alternatius, Aigües de Cervera i Segarra recorda que té a la seva disposició els següents canals d'atenció no presencial on podrà realitzar totes les seves gestions:

 

https://www.aiguesdecervera.cat/

📞Tel. gratuït: 900 100 537

🚱Incidències 24 h: 900 100 538

https://www.aiguesdecervera.cat/ca/canals-de-contacte